СТАНОВИЩЕ
НА
КОМИСИЯТА ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
рег. № п334/ 11.04.2012 г.
гр. София
ОТНОСНО: Искане с вх. № п334/05.04.2012 г. от г-жа Ж.П. и г-жа К.С. – членове на управителния съвет на "Ч.Е.Б." АД с молба за становище от Комисията за защита на личните данни (КЗЛД)по въпроси, касаещи приложението на Закона за защита на личните данни (ЗЗЛД).
Комисията за защита на личните данни в състав: Красимир Димитров, Валентин Енев, Мария Матева и Веселин Целков, на заседание, проведено на 11.04.2012 г., разгледа искане с вх. № п334/05.04.2012 г. от г-жа Ж.П. и г -жа К.С. – членове на управителния съвет на "Ч.Е.Б." АД с молба за становище от Комисията за защита на личните данни (КЗЛД) на основание чл. 10, ал. 1, т. 4 от Закона за защита на личните данни (ЗЗЛД) В искането е отправена молба, на основание чл. 106, ал. 1, т. 3, предположение трето и чл. 102, ал. 1, т. 1 от Закона за гражданската регистрация, във връзка с чл. 10, ал. 1, т. 4 и чл. 4, ал. 1 от Закона за защитана личните данни (ЗЗЛД), за издаване наразрешение отКЗЛДМинистерство на регионалното развитие и благоустройството да предоставяна „Ч.Е.Б." АД следната информация от регистъра Национална база данни „Население",поддържан от Главна дирекция „Гражданска регистрация и административно обслужване" към Министерството, която информация ще бъде допълваща и уточняваща наличната в дружеството, а именно:
• три имена;
• ЕГН;
• постоянен/настоящ адрес;
• данни за настъпила смърт на физически лица
В искането е посочено, че получаването на тази информация от Национална база данни „Население" е с цел повишаване ефективността на работа и комуникация между дружеството краен снабдител и всички негови потребители, с оглед навременното и коректно извършване на услугите, респективно на задълженията на всяка от страните по сключените договори за продажба на електрическа енергия.
Указва се, че предвид нормата на чл. 4, ал. 1 от ЗЗЛД от дружеството считат, че обработването на посочените лични данни (три имена, ЕГН, адрес, данни за починали лица) за допустимо, тъй като са налице условия на посочения текст, всяко едно от които е достатъчно основание за издаване на исканото разрешение. От дружеството се позовават на чл.4, ал.1, т.1, т.2, т.3, т.5 и т.7 от ЗЗЛД със следните аргументи:
По т.1 на ал.1 от чл.4 – "Обработването е необходимоза изпълнение на нормативно установено задължение на администратора на лични данни". Посочва се, че "Ч.Е.Б." АД като краен снабдител по смислъла на Закона заенергетиката (ЗЕ) е длъжно да предоставя електрическа енергияна своите потребители. Посочва се също така, че съгласно ЗЕ, лицензията и общите условия на договорите за продажба на електрическа енергия, одобрени от държавния регулатор ДКЕВР, заплащането на доставената от дружеството електрическа енергия е нормативно установено задължение. В искането се казва, че в съответствие с изпълнение на това задължение дружеството следва индивидуализира всички свои изходящи документи до потребителите си – писма, съобщения, сметки, включително да посочи име и адрес на получателя по доставката при издаване на фактури, съгласно изискването на чл.114, ал.1, т.7 от Закона за данък върху добавената стойност, посредством точна информация, отнасяща се за всеки потребител. Указва се, че с оглед на горното за дружеството възниква обективна и основателна нужда за получаване на информация от националната база данни на населението.
По т.2 на ал.1 от чл.4 на ЗЗЛД – "Физическото лице, за което се отнасят данните, е дало изрично своето съгласие. Изложени са следните аргементи: "Чл. 98а, ал. 4 от ЗЕ гласи, че публикуваните общи условия влизат в сила за потребителите, които купуват електрическа енергия от крайния снабдител, без изрично писмено приемане. В чл. 54 на раздел „Защита на личните данни" от общите условия на дружеството е предвидено, че с приемането им се счита, че потребителят е изразил съгласие за обработка на личните му данни по повод предоставените от „Ч.Е.Б." АД услуги. Съгласно цитираните текстове е налице съгласие от страна на потребителите по смисъла на чл. 4, ал. 1, т. 2 от ЗЗЛД „Ч.Е.Б." АД да обработва техните лични данни, полагайки като администратор дължимата грижа за събирането и съхранението на личните данни при стриктното спазване на разпоредбите на ЗЗЛД."
По т.3 на ал.1, чл.4 от ЗЗЛД – "Обработването е необходимо за изпълнение на задължения по договор, по който физическото лице, за което се отнасят данните, е страна, както и за действия, предхождащи сключването на договор и предприети по негово искане". Дружеството излага следните аргементи- "По силата на чл. 98а от ЗЕ „Ч.Е.Б." АД продава електрическа енергия при публично известни общи условия. ДКЕВР с решение ОУ – 59 от 07.11.2007 г. одобри общите условия на дружеството, които с решение № ОУ – 03 от 26.04.2010 г. на комисията бяха изменени и допълнени. На основание чл. 98а, ал. 4 от ЗЕ публикуваните общи условия влязоха в сила за потребителите без изрично писмено приемане, поради което дружеството не разполага с актуална база данни за всички заварени потребители. В чл. 8 и чл. 13 на общите условия са предвидени изискванията към заявлението за продажба на електрическа енергия до дружеството потребителят да прилага документи, удостоверяващи самоличността му, както и да уведомява продавача в 30 (тридесет) дневен срок в писмена форма за всяка промяна, свързана с личните му данни или със собствеността или другите основания, на които продавачът доставя електрическа енергия на обекта. Въпреки посочените задължения обаче потребителите не ги изпълняват и не представят свои актуални лични данни в посочения срок. В базата данни на дружеството не винаги има актуална информация както за заварените при влизането в сила на общите условия потребители, така и за новите такива с оглед липсата на подаване на информация от последните за настъпили промени в личните им данни. Липсата на актуална информация може да се обясни с това, че Дружеството не администрира от самото начало договорните отношения с настоящите потребители. Преди 2007 г. базите данни на тези клиенти са били 3 (три) и са били администрирани съответно от „Е.С." ЕАД, „Е.С.О." ЕАД и „Е.П." ЕАД. При отделянето на дейностите в резултат на промените в Закона за енергетиката, правоприемника на тези три дружества в частта „крайно снабдяване с електрическа енергия" беше „Ч.Е.Б." АД. В трите бази данни имаше голям обем липсващи данни за част от потребителите (ЕГН, адрес, липсващо име или презиме и т.н.) и въпреки предприетите действия по обединяването им в обща база и последващи кампании по актуализирането й, все още тази база данни е непълна.
Именно наличието на актуална база данни за потребителите обуславя изпълнението на задълженията на дружеството за изпращане на съобщения, уведомления и писма във връзка с предлаганата услуга – снабдяване с електрическа енергия, произтичащи от общите условия, както следва:
• задължението на продавача да уведоми потребителя за прекъсване на снабдяването по негово искане със седемдневно писмено предизвестие, в случай, че достъпът за отчитане на средствата за търговско измерване не бъде осигурен и това бъде констатирано с констативен протокол по реда на общите условия за използване на електроразпределителната мрежа (чл. 16, ал. 3);
• задължението на продавача да изготвя справка за дължимите суми и в 7 (седем) дневен срок да уведомява потребителя за сумите, които последният дължи или ще му бъдат възстановени със следващото плащане, във връзка с изчисляване и коригиране на сметки за изминал период (чл. 17, ал. 2);
• задължението на продавача да изпраща в 7 (седем) дневен срок съобщение на потребителя за дължимите суми и сроковете за плащане, респективно за подлежащите на възстановяване суми във връзка с извършена корекция на сметка (чл. 18);
• задължението на продавача да съобщава ежемесечно дължимите от потребителите суми чрез съобщение, изпращано до потребителя на адреса на обекта, с изключение на случаите, когато периодът на отчитане е по-дълъг от един месец (чл. 19, ал. 3) и правото на продавача да обявява първоначалната и крайната дата на периода за плащане в съобщение, приложено към фактурата или касовата бележка за всяко извършено в брой плащане (чл. 19, ал. 4);
• задължението на продавача да информира потребителя на обект с предоставена електрическа мощност над 100 (сто) киловата за размера на задължението (чл. 20, ал. 3);
• задължението пострадалата страна в срок до 3 (три) работни дни писмено да уведоми другата страна в случаите, когато е претърпяла вреда от действие или бездействие на другата страна, освен в случай на отговорност на потребителя за неплащане на дължими суми, както и в случаите когато продавачът не носи имуществена отговорност по смисъла на тези Общи условия като другата страна в срок до 24 (двадесет и четири) часа след получаване на уведомлението изпраща свой представител за съставяне на констативен протокол за нанесените вреди (чл. 39, ал. 1 и ал. 2);"
По чл.4, ал.1, т.5 от ЗЗЛД – "Обработването е необходимо за изпълнението на задача, която се осъществява в обществен интерес". В подкрепа на позоваването на тази разпродедба от ЗЗЛД, дружеството излага следните аргументи:
"Съгласно чл. 69 от ЗЕ енергийните предприятия са длъжни да извършват дейността си в интерес на обществото и на отделните потребители и в съответствие с изискванията на този закон и другите нормативни актове, като обезпечават сигурността на снабдяването, непрекъснатостта и качеството на електрическата и топлинната енергия и природния газ, ефективното използване на горивата и енергията, опазването на околната среда, живота, здравето и собствеността на гражданите.
Снабдяването на потребители на обособена територия с електрическа енергия е основно задължение на „Ч.Е.Б." АД, което в изпълнение на възложената му задача осъществява стопанска, обществена и социална дейност в съответствие с една от основните цели на ЗЕ – създаване на предпоставки за качествено и сигурно задоволяване потребностите на обществото от електрическа енергия.
За изпълнение на това задължение дружеството поддържа база данни за всички потребители, присъединени към електроразпределителната мрежа на територията на лицензията, снабдявани от него с електрическа енергия, поддържа финансова обезпеченост, материални и човешки ресурси, необходими за осъществяване на дейността, поддържа отношения с другите енергийни предприятия, гарантиращи непрекъснатостта и качеството на снабдяването с електрическа енергия, извършва дейност по проучване и прогнозиране на потреблението на електрическа енергия на територията на лицензията (т. 3.1.1. от лицензията).
По чл.4, ал.1, т.7 от ЗЗЛД – "Обработването е необходимо за реализиране на законните интереси на администратора на лични данни или на трето лице, на което се разкриват данните, освен когато пред тези интереси преимущество имат интересите на физическото лице, за което се отнасят данните"се излагат посочените по – долу доводи, както следва – "Законният интерес на „Ч.Е.Б." АД е пряко обусловен от качеството му на търговец по смисъла на Търговския закон.Като търговско дружество осъществява търговска дейност в регламентираните от закона граници за реализиране на печалба с цел икономическо и технологично развитие, и задоволяване интересите и потребностите на потребителите съгласно ЗЕ и подзаконовите нормативни актове. Едно от необходимите за дружеството условия за изпълнение на лицензионната дейност е точната информация за лицата, които получават всеобщата услуга снабдяване с електрическа енергия, с цел осъществяване продажба на електрическа енергия, респективно получаване на приходи от консумацията й. Поради това актуалните данни за потребителите именно спомагат за осъществяване на законния интерес и търговски задачи на „Ч.Е.Б." АД."
В искането е направен изводът, че са налице законовите предпоставки на чл. 4 от ЗЗЛД за допустимостта за обработване на лични данни от „Ч.Е.Б." АД, обуславящи издаване на разрешение за получаване на информация от Националната база данни „Население", поддържан от Главна дирекция „Гражданска регистрация и административно обслужване" към Министерството на регионалното развитие и благоустройството, а именно:
• три имена;
• ЕГН;
• постоянен и/или настоящ адрес;
• данни за настъпила смърт на физически лица.
В искането е посочено, че са приложени определени документи – удостоверение за актуално състояние, лицензия за обществено снабдяване с електрическа енергия № Л-135-11/29.11.2006 г на ДКЕВР, Общи условия на договорите за продажба на електрическа енергия. Такива приложения към искането няма.
"Ч.Е.Б." АД е администратор на лични данни по смисъла на чл.3 от ЗЗЛД, вписано е в регистъра на администраторите на лични данни и на водените от тях регистри, поддържан от КЗЛД, на основание чл.10, ал.1, т.2 от ЗЗЛД, с идентификационен номер -34603. Данните заявени от дружеството в посочения по-горе регистър, поддържан от КЗЛД, не са актуализирани към настоящия момент.
Законът за гражданската регистрация (ЗГР) урежда условията и реда за гражданската регистрация на физическите лица в Република България. В ал.2 на чл.1 от ЗГР е посочено, чегражданска регистрация е вписване на събитията раждане, брак и смърт в регистрите на актовете за гражданско състояние и вписване на лицата в регистъра на населението. Гражданската регистрация включва съвкупност от данни за едно лице, които го отличават от другите лица в обществото и в семейството му в качеството на носител на субективни права, като име, гражданство, семейно положение, родство, постоянен адрес и др. Регистърът на населението се подържа в електронен вид и формира Национална база данни "Население". Регистърът на населението се състои от електронните лични регистрационни картони на всички физически лица по чл. 3, ал. 2 от ЗГР. За всяко физическо лице, подлежащо на вписване в регистъра на населението, се създава електронен личен регистрационен картон в регистъра на населението. Съгласно чл.100 от ЗГР единната система за гражданска регистрация и административно обслужване на населението (ЕСГРАОН) е национална система за гражданска регистрация на физическите лица в Република България и източник на лични данни за тях.
Предоставянето от страна на Министерството на регионалното развитие и благоустройството на лични данни на физически лица, съдържащи се в Национална база данни „Население”би представлявало “Обработване на лични данни”, което се извършва чрез предоставяне на данните, съгласно легалната дефиниция, посочена в параграф 1, т.1 от Допълнителните разпоредби на ЗЗЛД. Това е “Всяко действие или съвкупност отдействия, които могат да се извършатпо отношениена личните данни с автоматични или други средства, като…………разкриване чрез предаване…………………..предоставяне”.
В чл.106 от ЗГР е посочено, че данните от ЕСГРАОН се предоставят на:
1. българските и чуждестранните граждани, както и на лицата без гражданство, за които се отнасят, а също така и на трети лица, когато тези данни са от значение за възникване, съществуване, изменение или прекратяване на техни законни права и интереси;
2. държавни органи и институции съобразно законоустановените им правомощия;
3. български и чуждестранни юридически лица – въз основа на закон, акт на съдебната власт или разрешение на Комисията за защита на личните данни.
По отношение законосъобразните условия, при които се допуска обработването на лични данни, се прилагат разпоредбите на чл. 4 от ЗЗЛД, според който обработването на лични данни е законосъобразно, когато е налице поне едно от изчерпателно изброените и дадени алтернативно условия за допустимост на обработването. В изложеният казусадминистраторът, който иска да му бъдат предоставени от друг администратор лични данни на физическо лице е длъжен да докаже наличието на свой законен интерес, пред който няма преимущество интересът на физическото лице, чиито данни се предоставят. Следва да се отбележи, че законният интерес представлява произтичаща от закон полза или изгода за позоваващия се на него.
В конкретния случай може да се наприви обосновано предположение, че се иска информациязалични данни напотребители навизираното по – горе дружество.Най – общо понятието "потребител" може да се определи като страна по сделка, коятопридобива стоката или приема услугата за лично ползване или потребление. В закона за енергетиката е посочено, че потребител на енергия за битови нужди е физическо лице – собственикили ползвател на имот, което ползватоплинна енергия с топлоносител гореща вода или пара за отопление, климатизация и горещо водоснабдяване за домакинството си /параграф 1, т. 42 от Допълнителните разпоредби на Закона за енергетиката/. Отношенията между "Ч.Е.Б." АД и потребителите на предлаганите от него услуги са гражданскоправни. Продажбата на енергия се извършва на основата на сключени договори при общи условия даденото предприятие и потребителите, съгласно Закона за енергетиката.
Обществените отношения, свързани с осъществяването на дейностите по производство, внос и износ, пренос, транзитен пренос, разпределение наенергия, както и правомощията на държавните органи по определянето на енергийната политика, регулирането и контрола се уреждат със Закона за енергетиката (ЗЕ) и подзаконовите актове по неговото приложение. Една от основните цели на ЗЕ е създаване на предпоставки за качествено и сигурно задоволяване потребностите на обществото от електрическа и топлинна енергия и природен газ. Производството на електрическа и топлинна енергия, както и преносът им се извършва от енергийни предприятия при условията на лицензионен режим.
Предоставянето на информация, съдържаща лични данни, от длъжностните лица по гражданското състояние, може да се извършва само при наличие на една от хипотезите, разписани в чл. 4 от ЗЗЛД и в съответствие с разпоредбите на чл.106 от Закона за гражданската регистрация. Съгласно разпоредбата на чл. 69 от ЗЕ, енергийните предприятия са длъжни да извършват дейността си в интерес на обществото и на отделните потребители и в съответствие с изискванията на Закона за енергетиката и другите нормативни актове, регулиращи обществените отношения в тази сфера, като обезпечават сигурността на снабдяването, непрекъснатостта и качеството на електрическата и топлинната енергия и природния газ, ефективното използване на горивата и енергията, опазването на околната среда, живота, здравето и собствеността на гражданите.
По отношение на обема от информация, за която се иска разрешение за предоставяне от КЗЛД,в искането не е посочено, какво се има предвид под данни за настъпила смъртна физичиски лица. От искането не става ясно какваточно информация, съдържаща лични данни ще се иска от МРРБ с израза "данни за настъпила смърт". Поради което ако дружеството иска КЗЛД да се произнесе относно предоставянето на такива данни следва използваният израз"данни за настъпила смърт" да бъде конкретизиран.
Известна неясното поражда и искането на разрешение за постоянен и/ или настоящ адрес на физически лица. Съгласно Пубилкуваните в официалният сайт на дружеството Общи условия на договорите за продажба на електрическа енергия и по конкретно чл.4 , ал.2 "Потребител на електрическа енергия за битови нужди е физическо лице – собственик или ползвател на имот, присъединен към електроразпределителната мрежа съгласно действащото законодателство, което ползва електрическа енергия за домакинството си",т.е. дружеството би следвало да знае адресите на имотите, които са присъединени към неговата електроразпределителна мрежа. От друга страна всяко лице може да избере различни постоянен и настоящ адрес като единият или идвата да са различни от адресът на имота, в който е получава услугата, предлагана от дружеството. От тази гледва точка следва да се преценява във всеки конкретен случай законосъобразното предоставяне на информация относно настоящи/или постоянен адрес на физически лица.
Следва да се направи разграничение между предоставянето на информация от Национална база данни „Население”ипредоставянето на достъп до Национална база данни „Население”.
В редица нормативни актове като например Закона за нотариусите и нотариалната дейност (ЗННД) и Законаза съдебнатавласт (ЗСВ) законодателят е разписал предоставянето на достъп до тази база данни. Вчл.19, ал.2 от ЗННД е нормативно установено, ченотариуситеимат право на достъп до Националната база данни „Население”, поддържана от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, както и до Националния автоматизиран информационен фонд за българските лични документи – „Национален регистър на българските лични документи”, при условия и по ред, определени с акт на Министерския съвет. Във връзка с правото на този достъп действа Наредба за достъпа на нотариуситедо Националната база данни „Население”, поддържана от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Наредбата е приета с ПМС № 194 от 08.09.2010 г. В тази наредба се определят условията и редът за достъпа на нотариусите до Националната база данни (НБД) „Население. В чл.2 от Наредбата епосочено, индивидуален достъп до данните от НБД „Население” имат само нотариусите и помощник-нотариусите, вписани в регистъра на Нотариалната камара. Оторизираните лица /нотариуси и помощник – нотариуси/ имат задължението да ползват информация от НБД „Население” чрез предоставения им достъп единствено за служебни цели съобразно законоустановените си правомощия и при спазване изискванията на Закона за защита на личните данни и на Наредбата. В чл.385, ал.1от Закона за съдебната власт е посочен, че информационното обслужване на дейностите в съдебната власт се извършва от Висшия съдебен съвет със съдействието на Министерството на финансите, Министерството на регионалното развитие и благоустройството – чрез осигуряване на достъп на органите на съдебната власт до Националната база данни „Население”, Националния статистически институт и Българския институт за стандартизация, включително и чрез предоставяне на лични данни в електронен вид или чрез отдалечен достъп до база данни, при спазване на изискванията на Закона за защита на личните данни. Редът и начинът за осигуряване на съдействие по ал. 1 от Министерството на регионалното развитие и благоустройството чрез предоставяне на достъп до Национална база данни „Население” се определят с наредба на министъра на правосъдието и министъра на регионалното развитие и благоустройството (чл.385, ал.2 от ЗСВ). Тази наредба е Наредба № 14 от 18 ноември 2009 г за редаи начина напредоставяне на достъп на органите на съдебната властдо Национална база данни „Население”, която е издадена от Министерството на правосъдието и Министерството на регионалното развитие и благоустройството. С тази наредба се уреждат редът и начинът за предоставяне от Министерството на регионалното развитие и благоустройството на информация на органите на съдебната власт от Национална база данни „Население”, включително и чрез предоставяне на лични данни в електронен вид или чрез отдалечен достъп (чл.1 от Наредбата). В чл. 2 е посочено, че информацията по чл. 1 се предоставя на органите на съдебната власт само за служебни цели съобразно законоустановените им правомощия и при спазване изискванията на Закона за защита на личните данни.
Обработването на лични данни, чрез предоставянето им от страна наадминистратора на лични данни – Министерството на регионалното развитие и благоустройството /МРРБ/ следва да се извършва в съответствие с принципите на законосъобразност, целесъобразност и пропорционалност на данните. Във всеки конкретен случай обемът на предоставените данни винаги следва да е съобразен с целта, за която същите се искат. т.е. с принципа на целесъобразност. Предоставянето на информация следва да следва също така да е законосъобразно, а самата информация пропорционална. Няма правна пречка припоискване от страна на дадено дружество и при доказване на основание за предоставяне по законоустановения за това ред МРРБ да предоставя информация (а не достъп), съставляваща лични данни, с цел упражняване на права на дружеството. Във всички случаи информация, съставляваща лични данни и касаеща физически лица, потребители напредлаганите услуги от "Ч.Е.Б." АД за упражняване на законоустановените му права, може да се предостави само при наличие на поне едно от изрично посочените в чл. 4 от ЗЗЛД основания за допустимост на обработването на лични данни твърдението за наличие на нормативно установено задължение, съгласие, задължение по договор, задача в обществен интерес или законен интерес от страна на даден администратор не замества необходимостта от неговото доказване. Наличието на условие за допустимост за обработване на лични данни е в тежест на доказване от страна на администратора, искащ личните данни.Във всеки конкретен случай обемът на предоставените данни винаги следва да е съобразен с целта, за която същите се искат.
Закона за гражданската регистрация (ЗГР) се явява специален по отношение на Закона за защита на личните данни (ЗЗЛД) при предоставяне на лични данни на трети лица. В тези случаи на администратора на лични данни следва да спазват разпоредбите на и чл.106, ал. 1от ЗГР, където са изброени лицата и условията, при които се предоставят данни от гражданската регистрация, съдържащи се в регистрите на населението. Разрешението по смисъла на чл.106, ал. 1, т.3 от ЗГР е различно от разрешението по смисъла на глава шеста "Предоставяне на лични данни на трети лица" от ЗЗЛД. Съгласно чл.28, ал.2 от Правилника за дейността на Комисията за защита на личните данни и на нейната администрация може да осъществява и други производства освен разписаните в чл.28, ал.1 (едно от които е производството по предоставяне на лични данни на трети лица) когато това е предвидено в закон. Би могло да се приеме че такова друго производство е даването на "разрешение от КЗЛД" по смисъла на чл.106, ал.1, т.3 от ЗГР.
Не би могло да бъдат споделени аргументите на дружеството, че за визираният вид обработване на лични данни, чрез предоставянетои им е налична хипотезана т.2, ал.1 от чл.4 на ЗЗЛД, т.е. че има съгласие на физическото лицеза обработването на данните. В чл.54 на Общите условия на дружеството, публикувани на официалният му сайт, действително е предвидено, че с приемането на общите условия се счита, че потребителят е изразил съгласие за обработка на личните му данни по повод предоставяните от дружеството услуги, но това съвсем не означава, че потребителят дава съгласие да бъдат получени данни за него от Национална база данни "Население".
С оглед на гореизложеното и на основание чл.10, ал.1, т.4 от ЗЗЛД, Комисията за защита на личните данни изразява следното
СТАНОВИЩЕ:
Министерството на регионалното развитие и благоустройството може да предостави информация, съдържаща лични данни, по постъпили искания от "Ч.Е.Б."АД от Национална база данни „Население”, с цел упражняване на нормативно установено задължение, и/или, задължение по договор, и/или задача в обществен интерес и/или законен интерес на дружеството, само след доказване на тяхното наличие по законоустановения за това ред.
"Ч.Е.Б." АДняма нормативни основания за пряк достъп до Национална база данни „Население", поддържана от Главна дирекция "ГРАО" наМинистерството на регионалното развитие и благоустройството.
ЧЛЕНОВЕ: | |
|
Красимир Димитров /п/ |