Комисията за защита на личните данни уведомява страните в административните производства по жалби, че със Закона за изменение и допълнение на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. (ДВ, бр. 34 от 2020 г.) бе отменен текстът, с който първоначално спряха да текат сроковете за изпълнение на указания, дадени от административен орган на страни или участници в производства.
В тази връзка КЗЛД информира, че страните в административните производства следва да се съобразят със сроковете, поставени от комисията за изпълнение на нейни указания. Конкретните срокове ще бъдат посочени в индивидуалната кореспонденция на КЗЛД със страните в съответните административни производства при спазване на правилата на Административнопроцесуалния кодекс.
Сроковете за изпълнение на указания на КЗЛД, дадени с писма, които са получени от адресатите им преди 13март 2020г. и този срок не е изтекъл преди посочената дата, продължават да текат, считано от 17април 2020г.
Сроковете за изпълнение на указания на КЗЛД с писма, получени от адресатите им в периода 13март– 09април 2020г., които бяха спрени по силата на отменената разпоредба на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13март 2020г.,започват да текат, считано от 17април 2020г.
Напомняме, че с оглед спазване на противоепидемичните мерки в страната, предоставянето на становища и доказателства по жалби, както и отстраняване на нередовностие препоръчително да се осъществяват по един от следните начини:
1. С писмо на адрес: гр.София1592, бул.„Проф. Цветан Лазаров” №2, Комисия за защита на личните данни.
2. По факс – 029153525.
3. По електронен път на имейла на КЗЛД (kzld@cpdp.bg). При подаване на жалба или предоставяне на становища и документи по административни производства по този начин, същите трябва да са оформени като електронен документ, подписан с квалифициран електронен подпис (не сканирани!).
4. Чрез Системата за сигурно електронно връчване, поддържана от Държавна агенция „Електронно управление”.
Административното обслужване на граждани и администратори под формата на консултации и искания за справки следва да се извършва единствено по телефона за консултации и по електронен път.