РЕШЕНИЕ
№ 5813/02.06.2010 г.
Комисията за защита на личните данни /КЗЛД/ в състав: Венета Шопова, Валентин Енев, Мария Матева и Веселин Целков на открито заседание, проведено на 02.06.2010 г., на основание чл. 10 ал. 1 т. 7 от Закона за защита на личните данни /ЗЗЛД/ и във връзка с изискването на чл. 27, ал. 2 от АПК към административните органи за проверка на предпоставките за допустимост на искането, разгледа по допустимост жалба с вх. № 5813/08.03.2010 г. от Т.К. срещу “Р.Б” ЕАД.
На 08.03.2010 г. по електронната поща на КЗЛД постъпва жалба от Т.К., с която се иска съдействие във връзка със следния казус:
През 2007 г. жалбоподателят получава обаждане по телефона от служител на Райфайзенбанк с оферта за кредитна карта с лимит 600 лв., която той не приема.
През 2009 г. при кандидатстване за кредит в друга банка е уведомен, че фигурира в кредитния регистър с кредит от “Р.Б” ЕАД. За целта прави справка в Райфайзенбанк, при която се оказва, че има кредит от 600 лв. във връзка с предложената му по телефона през 2007 г. кредитна карта. След скандал с банковия служител, г-н Т.К. подава бланка-молба за изчистване на задължението му от кредитния регистър.
На 06.03.2010 г. жалбоподателят получава съобщение по мобилния си телефон, че има задължение по кредитна карта “Р.” в размер на 27.78 лв.
Възмутен от действията на банката г-н Т.К. сезира Комисията с жалба, с която иска да се наложи наказателна отговорност на виновните лица, предоставили информация за телефона му на банковите служители, както и на онези от тях, които злоупотребяват с лични данни за сключване на договори за банкови услуги без знанието и съгласието на лицата.
С писмо изх. № 5813/15.03.2010 г. от страна на Комисията на жалбоподателя са дадени указания за отстраняването на нередовността на жалбата. Видно от обратната разписка, уведомлението е получено от г-н Т.К. на 18.03.2010 г.
Т.К. не е предприел действия по отстраняване нередовността на жалбата си, съгласно дадените му указания в законоустановения 3-дневен срок.
В чл.29, ал.2 от АПК са определени законовите реквизити, които трябва да съдържа искането /жалбата/, а именно: пълното име на адресата, от който изхожда искането, естеството на искането, дата и подпис.
В чл.30 от ПДКЗЛДНА са определени реквизитите, които трябва да съдържа искането, с което се сезира Комисията.
Подадената жалба не е подписана.
С цел откриване на производство по разглеждане на жалбата, изразяващо се в извършване на проверка по случая и изискване на становище и доказателства от страна на ответната страна в административното производство, на основание чл.30, ал.1 от АПК е необходимо в тридневен срок от получаване на съобщението, заинтересованата страна да потвърди жалбата си изпратена по електронен път като я подпише с електронен подпис или като депозира жалбата в писмен вид, подписана от нея и я съобрази с изискуемите се от закона реквизити.
В този смисъл жалбоподателя е длъжен да окаже съдействие на административния орган с оглед защита на интересите си, което се явява негово задължение по силата на разпоредбата на чл. 36, ал. 2 от АПК.
Видно от приложената към преписката обратна разписка, Т.К. е уведомен на 18.03.2010 г., че в случай на неизпълнение на дадените му указания за отстраняване на нередовностите на жалбата в 3- дневен срок административното производство ще бъде прекратено.
С оглед гореизложеното и на основание чл. 30, ал. 3 от ПДКЗЛДНА и чл. 30, ал. 1 от АПК, Комисията
РЕШИ:
Прекратява производството по жалба с рег. № 5813/08.03.2010 г. от Т.К. срещу “Р.Б” ЕАД.
Решението на Комисията може да се обжалва пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от получаването му.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: | ЧЛЕНОВЕ: |
Венета Шопова /п/ |
Валентин Eнев /п/ |