РЕШЕНИЕ
№ 9794/10 г.
София,29.11.2010 г.
Комисията за защита на личните данни /КЗЛД/ в състав: Венета Шопова, Красимир Димитров, Валентин Енев и Мария Матева на открито заседание, проведено на 10.11.2010 г., на основание чл. 10 ал. 1 т. 7 от Закона за защита на личните данни /ЗЗЛД/ и във връзка с изискването на чл. 27, ал. 2 от АПК към административните органи за проверка на предпоставките за допустимост на искането, разгледа по допустимост жалба с вх. №9794/23.09.2010 г. от Г.К. от гр. П. срещу „Б.” АД.
На 23.09.2010 г. по електронната поща на КЗЛД постъпва жалба от Г.К., в която излага следните твърдения относно неправомерно обработване на нейни лични данни и тези на сина й от страна на „Б.” АД:
На 02.09.2010 г. в 14:00 часа жалбоподателката получава обаждане по мобилния си телефон от представител на „Б.”, обръщайки се към нея на лично и фамилно име. На 10.09.2010 г. идентично обаждане получава и сина й. С двете позвънявания служители на „Б.” приканват лицата да се възползват от предлаганите от тях услуги.
Г-жа Г.К. счита, че защитата на личните й данни се нарушава от „Б.” АД, тъй като тя никога не е предоставяла данните си на дружеството.
Жалбата не е подписана.
С писмо изх. № 9794/30.09.2010 г. на жалбоподателката са дадени указания за отстраняваненередовността на жалбата. Видно от обратната разписка, уведомлението е получено от г-жа Г.К. на 11.10.2010 г.
Г.К. не е предприела действия по отстраняване нередовността на жалбата си, съгласно дадените й указания в законоустановения 3-дневен срок.
В чл.29, ал.2 от АПК са определени законовите реквизити, които трябва да съдържа искането /жалбата/, а именно: пълното име на адресата, от който изхожда искането, естеството на искането, дата и подпис.
В чл.30 от ПДКЗЛДНА са определени реквизитите, които трябва да съдържа искането, с което се сезира Комисията.
Подадената жалба не е подписана.
С цел откриване на производство по разглеждане на жалбата, изразяващо се в извършване на проверка по случая и изискване на становище и доказателства от страна на ответната страна в административното производство, на основание чл.30, ал.1 от АПК е необходимо в тридневен срок от получаване на съобщението, заинтересованата страна да потвърди жалбата си изпратена по електронен път като я подпише с електронен подпис или като депозира жалбата в писмен вид, подписана от нея и я съобрази с изискуемите се от закона реквизити. За изясняването на фактическата и правна обстановка по случая е изискано от жалбоподателката да представи информация относно мобилния оператор, чийто услуги ползва, както и дали е предоставила съгласие за включването на номера й в телефонен указател.
В този смисъл жалбоподателя е длъжен да окаже съдействие на административния орган с оглед защита на интересите си, което се явява негово задължение по силата на разпоредбата на чл. 36, ал. 2 от АПК.
Видно от приложената към преписката обратна разписка, Г.К. е уведомена на 11.10.2010 г., че в случай на неизпълнение на дадените й указания за отстраняване на нередовностите на жалбата в 3- дневен срок административното производство ще бъде прекратено.
С оглед гореизложеното и на основание чл. 30, ал. 3 от ПДКЗЛДНА и чл. 30, ал. 1 от АПК, Комисията
РЕШИ:
Прекратява производството по жалба с рег. № 9794/23.09.2010 г. от Г.К. от гр. П. срещу „Б.” АД поради нейната нередовност.
Решението на Комисията може да се обжалва пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от получаването му.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: | ЧЛЕНОВЕ: |
Венета Шопова /п/ |
Красимир Димитров /п/ |