Потвърдителен лист и потвърждаване на данните
Процедурата по регистрация може да продължи при следните условия:
· Има въведено заявление с данните за АЛД;
· Броя на посочените регистри в ЧАСТ І е равен на броя на въведените регистри;
· Данните са потвърдени от АЛД ;
· В Комисията за защита на личните данни е постъпил Потвър-дителен лист, удостоверяващ идентификацията на кандидата за администратор на лични данни.
След попълване на заявлението част I и част II (регистрите) в основния прозорец и в секцията Персонален профил се визуализират бутоните „Потвърдителен лист” и „Потвърди данните”.
При избор на опцията „Потвърдителен лист”се визуализират данните, които ще бъдат въведени в потвърдителния лист.
След проверка на въведените данни Вие можете да изберете една от следните възможности:
· Потвърди – потвърждавате въведените данни, идентифи-циращи администратора на лични данни;
· Запис – съхранявате въведените данни, но не сте извършили потвърждаването им;
· Отказ – констатирали сте несъответствие и желаете да го промените, чрез корекция на заявлението.
Ако намерите допусната грешка, може да я коригирате, използвайки опцията „редакция на заявление”. Тази опция Ви връща в заявлението и Вие може да коригирате грешните данни. Не може да коригирате данни въведени автоматично в системата – за тях следва да промените регистрацията си в регистрите БУЛСТАТ и ТЪРГОВСКИ РЕГИСТЪР.
Ако данните от потвърдителния лист са коректни то може да пристъпите към самата процедура по потвърждаването. За целта Вие имате два възможни варианта за действие.
Вариант 1 „Вие имате електронен подпис” – подписвате електронно потвърдителния лист, който автоматично се изпраща вКЗЛД като използвате бутон „подпиши с УЕП”. В този случай генерирания Потвърдителен лист на Вашия диск се изпраща в КЗЛД, където след проверка на данните, въведени в системата и тези по регистрацията на субекта се разрешава или не по-нататъшна регистрация.
Вариант 2 “Вие не разполагате с електронен подпис” – в този случай, използвайки бутон „Печат” разпечатвате потвърдителния лист и поставяте датата и Вашият подпис. Потвърдителния лист трябва да бъде нотариално заверен и изпратен по пощата в КЗЛД с обратна разписка.
Потвърждаване на данните
Потвърждаването на данните е процес, при които се потвърждават въведените данни в част II на заявлението – регистри.
След натискане на бутона "Потвърди данните" се отваря предупредителен прозорец, който напомня, че след това действие няма да са възможни корекции на данните до решението на КЗЛД.
Избор на бутон ОК ще доведе до изпълняване на действието и извеждане на екран, като в жълтия банер се указва успешния край на потвърждаването.
След потвърждаване данните се заключват. Заключването на данните е изискване за продължаване на процедурата за регистрация.
Пълномощни
еРАЛД поддържа работа с упълномощени лица като тяхната юридическа правоспособност се удостоверява с пълномощно. Пълномощното може да бъде представено на хартиен носител и удостоверяващо, че лицето е упълномощено да представя АЛД пред КЗЛД или въведено директно в системата като електронна форма, но задължително подписано с УЕП.
Хартиените носители се съхраняват в КЗЛД.
За работа с пълномощни се използват бутоните „Пълномощно” в последователността от стъпки или Потребителски профил.
При избор на бутон Пълномощни пред АЛД се визуализира прозорец със следните възможности:
Търсене – търсене на вече създадени пълномощни в списък по определени критерии задавани през филтъра – упълномощител, упълномощено лице, статус, вид и начин на получаване;
Създаване – създава ново пълномощно чрез използване на електронната форма;
Преглед – разглеждане на вече създадено пълномощно без право на редакция;
Редактиране – промяна на вече създадено пълномощно с право на редакция;
Отмяна – прекратяване действието на вече създадено пълномощно;
Архивиране и Дезархивиране – съхраняване на отменени пълномощни.
При избор на „Създаване”се отваря електронна форма на пълномощното. Формата съдържа данни за упълномощителя и упълномощеното лице, както за вида на пълномощното (срочно или безсрочно).
След попълване на данните системата Ви напомня, че след потвърждаването им Вие не можете да ги коригирате. За тази възможност следва да използвате опцията „Корекция”.;
Потвърждаването ще изведе прозорец указващ правилността на изпълненото от Вас действие.
В зависимост от притежаването от Вас на УЕП (но и инсталиран на компютъра, от който достъпвате системата) пред Вас след правилно попълване се разкриват следните опции Печати подпиши с УЕП.
Печатще Ви генерира стандартна форма на пълномощно, което Вие следва да разпечатите, да подпишете и да изпратите в КЗЛД;
Подпиши с УЕП – попълнените данни се изпращат в КЗЛД и след проверка на коректността им се съхраняват в системата като електронна форма на пълномощно.