РЕШЕНИЕ
№ Ж-99/2015 г.
София, 28.07.2015 г.
Комисията за защита на личните данни (КЗЛД) в състав: Цанко Цолов, Цветелин Софрониев и Веселин Целков, на открито заседание, проведено на 01.07.2015г., на основание чл.10, ал.1, т.7 от Закона за защита на личните данни (ЗЗЛД), разгледа жалбa рег.№Ж-99/12.03.2015г., подадена от М.М.М. срещу „Е.К.С.” ЕООД.
Госпожа М.М.М. уведомява, че на 11.03.2015г., при посещение на автосервиз в гр.София, ж.к. „Дружба 2”- за извършване на ремонт, е предоставила имената и телефона си за контакт и те са били вписани в документа за поръчка– Сервизна договор-поръчка (приложен към жалбата).
Жалбоподателката се оплаква, че същата вечер, на предоставения номер, я е потърсил непознат мъж, представил се като „С. от сервиза”, настоявайки да я заведе на кафе, за да се опознаят. Госпожа М.М.М. заявява, че е предоставила номера си като възможност за контакт във връзка с ремонта на автомобила й, а не го е дала на монтьора в личното му качество, изразява възмущението си от непрофесионалното отношение на служителите от „Е.К.С.” ЕООД и моли комисията да установи доколко действията им са съобразени със ЗЗЛД.
С писмо рег.№П-3027/09.04.2015г. на председателя на КЗЛД от „Е.К.С.” ЕООД е изискано становище по жалбата, ведно с относимите доказателства, което е депозирано под рег.№П-3381/27.04.2015г. В становището е посочено, че управителят на дружеството е изслушал обясненията на служителя С.Ц., от които се е установило, че в процеса на постъпване за ремонт на автомобила на жалбоподателката, тя и С.Ц. са си разменили телефонните номерa. Въпреки това, управителят на „Е.К.С.” ЕООД е наложил– със Заповед №7/21.04.2015г.- на основание чл.188, т.2 и в съответствие с чл.193 от КТ, наказание на служителя „Предупреждение за уволнение”.
В чл.30, ал.1 от Правилника за дейността на Комисията за защита на личните данни и на нейната администрация (ПДКЗЛДНА) са определени реквизитите, които трябва да съдържа жалбата, с която физическите лица сезират Комисията за нарушение на правата им по ЗЗЛД. Жалбата, подадена от М.М.М. срещу „Е.К.С.” ЕООД отговаря на нормативно установените изисквания, поради което е редовна. Жалбата е подадена от физическо лице, при наличие на правен интерес и в срока по чл.38, ал.1 от ЗЗЛД, поради което се явява допустима. Жалбата е насочена срещу „Е.К.С.” ЕООД- администратор на лични данни по смисъла на чл.3, ал.1 от ЗЗЛД.
На свое редовно заседание, проведено на 01.06.2015г., КЗЛД приема за допустима жалба рег.№Ж-99/12.03.2015г. и взема решение за изискване на писмените обяснения по случая, дадени от господин С.Ц., служител на „Е.К.С.” ЕООД.
С писмо рег.№П-4800/18.06.2015г. от „Е.К.С.” ЕООД сочат, че нямат законово основание и правни възможности да контролират личните отношения и поведение на персонала и изразяват изненада, че клиентката е насочила жалбата си срещу дружеството, а не срещу конкретно лице. Към писмото са приложени писмените обяснения на С.Ц., в които той описва, че в деня на влизане на колата на жалбоподателката за ремонт, двамата са разменили личните си телефони.
От „Е.К.С.” ЕООД считат, че горното по никакъв начин не касае фирмата, тъй като работниците нямат достъп до счетоводни документи и лични данни, с които работят касиерите и управителят на дружеството, а това според тях изключва възможността телефонът на жалбоподателката да е придобит от господин С.Ц. по друг начин, освен с личното й съгласие.
Доказателствата, събрани по жалба рег.№Ж-99/12.03.2015г., както и изразените писмени становища, свидетелстват, че М.М.М., при извършване на ремонт на автомобил TOYOTA-Yaris, в качеството й на клиент на автосервиз в гр.София, ж.к. „Дружба 2”, е предоставила двете си имена и телефон за контакт, които са вписани в издадения й документ Сервизна договор-поръчка.
Жалбоподателката не ангажира доказателства, в подкрепа на твърденията си, че господин С.Ц. се е сдобил с телефонния й номер в качеството си на работник в „Е.К.С.” ЕООД, липсват данни документът Сервизна Договор-поръчка, където са вписани двете й имена и телефонен номер, да е издаден от господин С.Ц. или той да е имал достъп до него.
Същевременно, от „Е.К.С.” ЕООД декларират, че работниците им нямат достъп до счетоводни документи и лични данни, с които работят касиерите и управителят на дружеството, а самия С.Ц. твърди, че е придобил телефона на жалбоподателката с личното й съгласие, като й е предоставил личния си телефонен номер в замяна.
В случая, може да се заключи, че е налице обработване на лични данни, извършвано от физически лица за техни лични или домашни дейности, по отношение на което ЗЗЛД не намира приложение.
Нещо повече, лични данни по смисъла на закона са всяка информация, отнасяща се до физическото лице, което е идентифицирано или може да бъде идентифицирано пряко или непряко чрез идентификационен номер или чрез един или повече специфични признаци.
Документът Сервизна Договор-поръчка,, издаден на жалбоподателката, съдържа вписани двете й имена и телефонен номер за контакт, тоест информация, която в своя обем не позволява извършване на еднозначна идентификация на конкретно физическо лице.
Комисията за защита на личните данни като взе предвид фактите и обстоятелствата, изнесени в настоящето административно производство и на основание чл.38, ал.2 от Закона за защита на личните данни,
РЕШИ:
Оставя без уважение, като неоснователна, жалба с рег.№Ж-99/12.03.2015г., подадена от М.М.М. срещу „Е.К.С.” ЕООД.
Решението да се съобщи на заинтересованите лица по реда на АПК.
Настоящето решение подлежи на обжалване, в 14 дневен срок от връчването му, чрез Комисията за защита на личните данни пред Административен съд София– град.
ЧЛЕНОВЕ: | |
|
Цанко Цолов /п/ |