РЕШЕНИЕ
№8756/21.07.2010 г.
Комисията за защита на личните данни в състав: Председател: Венета Шопова и членове Красимир Димитров, Валентин Енев и Мария Матева на заседание, проведено на 21.07.2010 г. /Протокол №27/ разгледа жалба рег.№8756/22.06.2010г. получено по електронната поща от М.Н.Б. срещу БТК АД.
На основание чл.25, ал.1 от Административно-процесуалния кодекс /АПК/ във връзка с чл.38, ал.1 от Закона за защита на личните данни /ЗЗЛД/ е образувано административно производство.
Жалбата от М.Н.Б. е изпратена по електронната поща като прикачен файл. В жалбата е посочено, че госпожа М.Н.Б. от 1989г. е абонат на БТК и ползва услугата – фиксиран телефонен пост. Преди 2 години била освидетелствана от ТЕЛК и е прехвърлила телефонния пост на нейно име, за да се възползва от предлаганата от “БТК” АД услуга “Инвалид 300”. На 25.05.2010г. ТЕЛК е удължил срока на решението с още 3 години и на 01.06.2010г., жалбоподателката е отишла в офис на дружеството, за да представи новото решение на ТЕЛК. Целта й била, да продължи да ползва избрания от нея тарифен план. Поради наличието на технически проблем в системата на компанията, представянето на решението не е отразено, но служителят в офиса заявил на госпожа М.Н.Б. , че на следващия ден, след отстраняване на проблема, то ще бъде вписано. На следващия ден, съпруга на жалбоподателката се обадил в офиса и от там му съобщили, че решението на ТЕЛК е заведено и абоната ще продължи да ползва досегашния си тарифен план. След направена справка от страна на госпожа М.Н.Б. се установило, че системата автоматично я е прехвърлила на друг тарифен план “У дома 50”.
Искането на жалбоподателката е да се установи къде й е загубено решението на ТЕЛК, което е подадено на 01.06.2010г., както и защо се предлага услугата “Инвалид 300”, след като поради немарливо отношение на служителите в “БТК” АД не я изпълняват. С жалбата се иска още да бъде продължен тарифния план, който е ползвала.
Жалбата, с която е сезирана КЗЛД е адресирана и до изпълнителния директор на “БТК” АД, Председателя на КРС и Председателя на КЗП.
В чл.30 от ПДКЗЛДНА са посочени реквизитите, които трябва да съдържа искането оправено до Комисията за защита на личните данни. Формата на искането за откриване на административно производство е определена и в чл.29, ал.2 от Административно-процесуалния кодекс. Писменото искане трябва да съдържа пълното име и адреса на лицето, от което изхожда, естеството на искането дата и подпис.
Жалбата не съдържа посочените реквизити, не е подписана.
Изготвено е писмо до жалбоподателката изх.№8756/30.06.2010г., в което й е указано, че искането страда от пороци и на основание чл.30, ал.2 от АПК следва да ги отстрани в тридневен срок от получаване на съобщението за това. Указано й е също така, че при неизпълнение на дадените указания образуваното административно производство ще бъде прекратено. Писмото е препратено на 30.06.2010г. на посочения адрес. Видно от известие за доставка /обратна разписка/ писмото е получено от госпожа М.Н.Б. на 05.07.2010г. Срокът за изпълнение на дадените указания е изтекъл на 08.07.2010г.
В законово определения срок, нередностите на жалбата не са отстранени, поради което на основание чл.30, ал.3 от ПДКЗЛДНА, жалбата е недопустима.
С оглед на изложеното и на основание чл.10, ал.1, т.1 от ЗЗЛД, във връзка с чл.30, ал.3 от Правилника за дейността на Комисията за защита на личните данни и нейната администрация, Комисията,
РЕШИ:
Оставя без разглеждане жалба рег. №8756/22.06.2010г. от М.Н.Б. срещу БТК АД като нередовна и прекратява административното производство.
Решението да се съобщи на заинтересованата страна по реда на АПК.
Настоящето решение подлежи на обжалване, в 14-дневен срок от връчването му, чрез Комисията за защита на личните данни пред Върховен административен съд на Република България.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: | ЧЛЕНОВЕ: |
Венета Шопова /п/ |
Красимир Димитров /п/ |